دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

میوه خشک

امروزه تغذیه جایگاه خوبی بین مردم پیدا کرده. از این میان اگر می خواهید تغذیه سالمی داشته باشید، علاوه بر سه وعده اصلی از اهمیت میان وعده ها غافل نشوید. میان وعده به خصوص برای کودکان در حال رشد و همچنین ورزشکاران اهمیت ویژه ای دارد.

میوه خشک یا چیپس میوه یکی از تنقلات و خوراکی های سالم بشمار می رود که از گذشته به طور سنتی تولید شده است و محبوبیت زیادی داشته و امروزه نیز با وجود انواع دستگاه میوه خشک کن، چیپس های میوه متنوعی در بازار وجود دارد. در این مقاله نکات قبل از خرید میوه خشک کن را برای شما توضیح می دهیم امیدوارم برای شما مفید باشد.

دستگاه میوه خشک کن برقی

این دستگاه، میوه و سبزیجات را در کوتاه ترین زمان خشک می کند. بدون آن که به رنگ، عطر و طعم آن ها خدشه ای وارد شود. دستگاه میوه خشک کن برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که المنت های تعبیه شده در آن توسط نیروی برق داغ می شوند و سپس این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه منتقل می شود. به این صورت تمام بخش های آن از حرارت یکنواختی برخوردار خواهند شد. این گرما کمک می کند تا آب موجود در میوه ها تبخیر شود ولی خود میوه ها پخته نخواهند شد. در واقع المنت موجود در دستگاه موجب می شود میوه ها به آرامی خشک شوند. همین امر باعث می شود که احتمال رشد قارچ و وجود انواع میکروب ها و یا کپک ها در میوه به صفر برسد.

میوه ها همانند زمانی که تَر بودند ارزش غذایی خود را حفظ کرده و خشک شدن سریع، آن ها را از میکروب های اطراف دور نگه می دارد. بنابراین واقعاً ارزشش را دارد که بخواهید روی سلامتی تان سرمایه گذاری کنید و این دستگاه را خریداری نمایید. چرا که با صرفه جویی که در وقت می کند شما در کوتاه ترین زمان، هزینه آن را فراموش می کنید.

دستگاه میوه خشک کن گازی

امروزه یکی از دغدغه های اصلی و مهم خریداران دستکاه میوه خشک کن مصرف سوخت وهزینه های آن میباشد که  با آمدن دستگاه های خشک کن میوه گازی این نگرانی برطرف شده است چرا که مصرف دستگاه های گازی نسبت به خشک کن برقی کم بوده و هزینه کمتری را بر گردن خریداران میگذارد.

داخل دستگاه خشک کن میوه گازی مشعل  های گازی حرارتی تعبیه شده که توسط آنها گرمای مورد نیاز تامین میشود و اندازه مشعل ها با توجه به ظرفیت و نوع هر دستگاه متفاوت میباشد.

نحوه کارکرد دستگاه میوه خشک کن گازی

نحوه کار دستگاه خشک کن گازی به اینصورت میباشد که مشعل ها و کوره های گرما پس از تولید حرارت و گرمای مورد نیاز توسط سیستم گردش هوا و فن ها که داخل ودر قسمت پشت دستگاه تعبیه شده به تمام نقاط دستگاه و سینی ها منتقل میشود و دما یکسانی را ایجاد میکنند.

سنسور های دقیق موجود در دستگاه نیز عملیات کنترل دما را برعهده دارند که دما بطور یکنواخت و یکسان در دستگاه ایجاد شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید